Eigen parfumlijn opzetten

Afgelopen weekend liep ik bij de parfumerie om een nieuwe parfum te kopen, allerlei dure merken en mooie verpakkingen, alleen de keuze was zeer moeilijk. Ik deed mij een kleine voorstelling hoe het zou zijn als mijn eigen parfum naast Jill Sander zou komen te staan, super leuk! Vandaar dat ik mij afgelopen weekend verdiept heb in parfum en het starten van een eigen parfumlijn, ook wel private label genoemd. Mijn eigen merknaam wordt dan gebruikt voor het ontwikkelen van een nieuwe parfum. Private label wordt veel gebruikt in het marktsegment cosmetics, maar ook bij bijvoorbeeld webhosting en kruidenierswaren. Maar laat ik het eerst nog maar even bij een parfum houden.

Parfum is een vloeistof met een lekker geurtje. Maar er is niet één soort parfum, er zijn namelijk vier verschillende soorten parfum: eau de toilette, parfum, eau de parfum en aftershave. Het verschil tussen deze vier soorten zit vooral in de concentratie van geurstoffen. Parfum bevat de hoogste concentratie aan geurstoffen (20% tot 40%), waardoor parfum ook het duurst is. Eau de toilette heeft de laagste concentratie aan geurstoffen, namelijk 5% tot 10%. Door de hoge concentratie aan geurstoffen in parfum, blijf je parfum het langst ruiken, in vergelijking tot eau de toilette.

Het ontwikkelen van een parfum
Wanneer je een idee hebt over het ontwikkelen van eigen parfum, kun je door middel van je eigen private label parfum ontwikkelen. Het gehele traject van concept, productontwikkeling tot productie wordt uit handen genomen. Daarnaast kun je ook advies krijgen over de geur, verpakkingen en ingrediënten. Op deze manier wordt jou nieuwe parfum succesvol in de markt gezet.
Volgende keer loop ik de parfumerie uit met mijn eigen parfum!

Author: Bobby

Share This Post On

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *